Sunday, August 21, 2011

Top5 Kuih-Kuih Wajib Makan time Raya....

Perghh.. Bapak biadab aku ni, Puasa belum habis dah cakap pasal kueh raya, ahaha.
Entry kali ni aku nak cite top5 kueh raya wajib makan time raya..
so, inilah list kueh raya yg aku rasa patut berada dlm senarai top5.
x kesah la korang setuju ke tidak list ni, suka hati aku la..ahaha
so kita teruskan dgn calon kueh no.1

semperit





1.kuih semperit
time raya, mmg xlengkap kalo xde kueh semperit ni, x kesah la semperit mentega ke semperit koko ke, asal ade nama semperit je aku santap..
kalo kueh sembelit jgn citelah, x lalu aku nak mkn.. ahahaha.

kita teruskan pula dgn candidate no 2

biskut dahlia semperit





2.kuih dahlia
nama kueh pun dah mcm nama bdk pompuan, mana x terliur beb... ahaha.
tambah pulak ade kepingan/hirisan ceri kat tgh2, aku rasa lg best kalo letak 1 ceri kat tgh2 tu. ahaha

kueh ni kalo xde dlm list mmg x sah, mempersembahkan kueh coenflakes madu sebagai calon no.3

kuih corn madu





3.cornflakes madu
kueh feberet budak2 skolah rendah, kueh nilah paling laku di makan time beraya..
kueh ni mmg wajib dibuat la time raya, kalo xde, mmg x complete la raya taun ni... ahaha

untuk calon no.4, dipersilakan kueh almond london

almondlondon





4.almond london
Kueh ni kalo xde kat tempat jual2 kueh raya mmg x sah.
dah jadi all-time feberet bdk2 dr zaman dulu lg la..
senang cite, kalo x top5, kueh ni top10 la...


CORNFLAKES COKLAT





5.cornflakes coklat
aku baru tau wujud kueh ni time raya taun lepas, ahaha.
mula2 tgk mcm suspicious lak dgn rasanya. sedap ke x sedap,
sekali ngap sedap la pulak..
asyik slalu mkn cornflakes madu pun bosan jugak kan..


mungkin ade kueh lain yg korang rasa patut berada dlm top5 ni,
tapi ade aku kesah ke.. list ni pun berdasarkan dr selera aku.
jd sukahati akulah, ahaha..
Jadi pada korang, kueh ape yg korang suke mkn..?

No comments: