Saturday, February 14, 2009

SEJARAH HIDUPKU

pada tanggal 21.08.1990, terdengar tangisan bayi yg baru dilahirkan di hospital tengku ampuan rahimah,klang. bayi yg sungguh comel berjantinakan lelaki itu bernama Muhammad Rasydan Bin Hassan. hehehe, ramai yg terpesona dgn kecomelan bayi tersebut sehingga aku yg dah besar panjang ni jeles bila tgk balik gmbar aku msa kecik2 dulu. ketika aku berumur 5 tahun, aku bersekolah tadika di sekolah rendah agama ehyaul falah 2, seterusnya pada darjah 1 hinga 6 aku bersekolah di sekolah rendah agama ehyaul falah 2 dan sekolah rendah kebangsaan seri makmur, teringat lg aku bila ditampar oleh cikgu bi sekolah bila x siap keje sekolah, huhuhu. sakit wooooo. menangis teresak-esak aku ketika itu. seterusnya ketika aku form 1 hingga form 5, aku bersekolah di smk sungai besar, byk jugak kenangan manis, pahit, masin, tawar aku rasakan.... nak citekan sume, rasa malas pulak. pengalaman manis mungkin bila aku terminum air gula kot.... selepas aku dah dpt result spm, aku cuba mencari kerja tp x dpt, terpaksa aku berkebun di rumah tanam anggur.... selepas beberapa bulan aku tanam anggur, aku mendapat tawaran utk sambung belajar di politeknik sultan idris shah atau lebih senang dipanggil PSIS(agak lawak jugak sebutan ni), aku mendapat course diploma kejuruteraan elektronik (komputer), nak kata senang, senang jugak, nak kata susah, susah jugak, agak payah jugak la nak menerangkannya.... aku masih lg blaja kat psis dan skang ni aku dlm sem 2. subjek yg paling payah nak masuk dlm kepala otak aku adalah subjek sistem elektronik 2. x taulah mcm mana xleh nak masuk dlm kepala otak aku... aku x tau nak cite ape lg, jd sampai disini sajalah ye....

No comments: