Thursday, December 31, 2009

memoir of 2009...

tahun 2009 merupakan thn yg byk membawa kenangan manis mahupun kenangan pahit kat aku...

mcm2 perkara terjadi masa tahun 2009 ni....

antaranya....

aku start kapel 2009

duduk kat luar poli 2009

dapat mandi kat kolam air panas 2009

hampir lemas kat sg sendat 2009

dapat motor baru 2009

kakak aku kawen 2009

result aku kuar akhir thn 2009... boleh thn la.. turun sket dr sem lpas...

mcm2 perkara bodoh, lucu, jiwang, ngeri, separa ngeri yg berlaku 2009...

bumi pun dah byk berubah....

azam 2009 aku pun byk x tercapai lg, apatah lg azam 2008...

azam 2010 aku rasa nak sambung balik azam aku yg lepas2 tu...




Monday, November 30, 2009

LAWATAN KE SHARP, JOHOR...






SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA....




dah lama rasanya aku x update blog ni...
maklumla... xde cite yg menarik nak dicitekan...
raya haji pun dah berlalu...
kesian kat lembu dlm gambo tu...
dah mati kot sewaktu korang baca blog aku ni..

Wednesday, November 4, 2009

Kisah Berdarah....

Kisah ini berlaku kat Ampang… Kisah benar yang berlaku 2 tahun lepas(diceritakan oleh kawan baik kepada lelaki yang bernama Amir (nama samaran)…utk dijadikan teladan bagi kita yg masih hidup.
Kawan aku ni seorang salesman kereta, bercinta dgn seorang anak jutawan di Area Bukit Antarabangsa. Malangnya, percintaan ini ditolak kerana kawan aku ini seorang salesman kereta.
Satu malam, mereka bercadang utk melarikan diri. Selepas berjaya melarikan diri, bapak perempuan ini sedar akan kehilangan anak perempuan kesayangan dan telah membuat laporan polis dan juga telah membuat iklan di akhbar tempatan dgn mengatakan dia akan menerima teman lelakinya itu jika dia balik ke rumah.
Bila mendengar berita ini, perempuan itu balik ke rumahnya di bukit antarabangsa dan keluarga pihak permpuan itu pun menerima lelaki inidengan seadanya.
Enam bulan kemudian, mereka bercadang utk berkahwin dan persiapan utk majis perkahwinan itu sedang disediakan. Nak dijadikkan cerita, Semasa lelaki ini pergi membeli Kentaki kat Ampang Point, dia kena langgar kereta di hadapan perempuan tersebut dan keesokan harinya lelaki itu pun dikebumikan. Kejadian ini amatlah meyedihkan perempuan tersebut kerana tinggal beberapa hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dgn lelaki kesayangannya.
Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi, Seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. Tapi, ibu perempuan tersebut tidak mengendahkannya.
Malam berikutnya, Ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang sama iaitu seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. akan tetapi, ayah perempuan tersebut jugak tidak megendahkannya.
Malam ke tiga, -perempuan itu pula menerima mimpi yang sama seperti ayah dan ibunya dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu dan ayahnya. Dalam ketakutan yang amat sangat, dia pun pergi membasuh baju itu dan macam mana kuat dia basuh pun, darah tetap ada…
Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa.. Seorang nenek tua menyuruh dia membasuh darah itu bersih2 dan jika tidak, malang akan menantinya.. Bia bangun, perempuan itu pun terus menyental baju tersebut sehingga kain tersebut menjadi haus, akan tetapi, darah itu tetap adaa…
Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apa bila pintu belakang rumahnya di ketuk bertalu2 dan munculah nenek tua tersebut dan perempuan itu pun pengsan..
Setelah terbangun dari pengsan, lalu nenek tua itu pun menguhurkan benda yang berwarna biru…
Perempuan itu bertanya kepada nenek tua itu “apa ini…?”
Ni lah Sabun Basuh Dynamo, letak kan sedikit dan kotoran akan hilang.. .err..yg ni adalah pakej percubaan aja, kalau nak yang besar, beli kat kedai…..

Saturday, October 31, 2009

Lembu Nye Polis...

bapak tension aku minggu ni...

x pasal2 kena saman depan poli...

ingat kena bagi amaran je....

skali dia bagi saman da....

igt saman rm50...

rupa-rupanya rm200...

pembonceng pun kene gak...

kesian kat wan mahabob...

lembu nye polis....

huhu...

Wednesday, September 23, 2009

LI oh LI.....


MCIS SAFETY GLASS SDN BHD...


Monday, September 21, 2009

raya lg...



raya kedua...


bgn pagi....


meniti hari yg kian berlalu...


bilalah nak dapat duit raya...


huhu...



raya ketiga...


pagi-pagi dah dgr lagu raya...


suasana di hari raya...


ingat nak amik mood raya...


apa pun x bley...


huhu..



raya keempat...


memikirkan masa depan yg x pasti...




raya...


raya pertama....



paginya....
bgn pagi..

mandi sunat aidilfitri....

bersiap-siap nak ke masjid...

solat aidilfitri...

mkn ketupat....

salam cium tgn mak abah...

tgk lu pikirla sendiri nabil raya...

tgk lemang si bujang sepah..


ptgnya...

beraya umah pak long...

mkn ketupat lg...

pastu ke umah pak ngah..

minum air ngan mkn kuih raya...

balik umah...

msg ngan ira...

line maxis x clear...


malamnya...

memikirkan masa depan..

tido mimpi dapat duit raya....

memikirkan bilalah aku nak stat wat assgnment..
nak piki pasal tempat LI lg....
adoiyai..



RAYA DTG LAGI...




Salam
Aidilfitri '09
Salam dihulur maaf ku
pohon buat semua rakan2..

Disini, ku ingin mengucapkan
Selamat Hari Raya dan juga
ingin meminta maaf sekiranya ada:
TERkasar bahas,

TERsilap bicara,
TERmarah yang tak kena,
TERtanya tak tentu hala,
TERsasul yang tak sengaja,
TERpukul kat mana-mana,
TERpekik di telinga,
TERhantuk di kepala,
TERpinjam harta benda,
TERmoody tak semena-semena,
TERumpat bila-bila,
TERusik yg sengaja,
dan segala macam 'TER' lagi
Maaf Zahir & Batin! ^_^

WaLAu LaNgkAH TaK BeRTeMu,
TaNgaN TaK BeRJaBaT,
UcaP TaK TeRDeNgaR,
MaTA TaK BeRTeNTaNG...
MoHoN MaAF sEGaLa KekHiLaFaN =
KeRaNA aDa TiKaNyA
MaTa SiLaP MeMaNdANg,
TeLiNGa SaLaH MeNdeNgaR,
LiDaH TeRLaNjuR BeRkATa-KatA & HaTI
TeRsaLaH MeNDuGa.
SALAM AIDILFITRI MINAL AIDIL WALFAIZIN..

Kata Al-Ghazali :
yang jauh itu WAKTU,
yang dekat itu MATI,
yang besar itu NAFSU,
yang berat itu AMANAH,
yang mudah itu BERBUAT DOSA,
yang panjang itu AMAL,SOLEH
yang indah itu SALING MEMAAFKAN”
Salam aidilfitri maaf zahir dan batin”.

Katak kenyang lalu tertidur,
Gajah pitam lantas terjatuh,
Andai tak sampai tangan menghulur,
Ku pohon keampunan dari jauh.

Raya tahun ni REZEKI melimpah2..
jadi terima lah duit raya dari saia..
Jangn membazir lak..

cukup rasanya sampai raya tahun depan ni..heheheee..

Tuesday, August 11, 2009

tag tag tag tagedzzz

1. How old are you
~18 taun dan 9 minggu.....kot~

2. Are you single?
- I'm not single... haha

3. At what age do you think you’ll get married?
- 27 thn kot...

4. Do you think you’ll be marrying the person you are with now?
- i hope so la.... huhu

5. If not, who do you want to marry?
- sapo eh.... ade ke pompuan lain yg nak kat aku ni....

6. Who will be your bridesmaid or your best man?
-kawanku la kot...

7. Do you want a garden/beach or traditional wedding?
- treditional.

8. Where do you plan to go for honeymoon?
-dalam negeri je kowt.aku suke pegi tempat pulau2.best n romantik woo

9. How many guest do you think you’ll invite?
-berdasarkan pengalaman, ade la dalam 300 org kowt

10. Will that include your exes?
- aku ade ex ke....hoho!!

11. How many layers of cake do you want?
- x kesah, janji sodap

12. When do you want to get married? Morning or evening?
- tgh mlm boleh x.....

13. Name the song/tune you would like to play at your wedding?
- pasang quran lagi sodap

14. Do you prefer fine dining or just normal spoon/fork/ knife?
-fine dining la wei.wedding kene grand sket (ecece tipoo tu.saje aku nk makan sodap2)

15.Champagne or red wine?
- skyjuice satu!! kurang gula arr

16. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
- days after la.lps kawen mesti ade makcik pakcik sambut menantu br dlm family.. haha

17. Money or household items?
-money.duit ade sume senang...

18. How many kids would you like to have?
- plg kurang sedozen!

19. Will your record your honeymoon in DVD and CD?
- kalo rajen la

20. tag
- cik ira

Monday, August 10, 2009

tagged

1. Anda rasa anda hot?
soalan gler, tak seswai tuk aku..




2. Upload gambar kegemaran anda.





3. Kenapa anda suka gambar ini
stailo siot!


4. Bila kali terakhir makan pizza?
entah la... 1 thn yg lepas kot..



5. Lagu terakhir yang anda dengar?
first of the gang- zee avi



6. Apa yang sedang anda buat selain daripada selesaikan tag ini?
main myspace, upload gmbar...



7. Selain nama sendiri, anda suka dipanggil dgn panggilan apa?
dan, cik abg...


8. Tag lagi 3 orang :
*aku men tag je, tak wat takpe
1-ira
2-zbo
3-asem







*Soalan seterusnya ada kaitan dengan orang-orang yang anda tag…

9. Sapa No 1 pd anda?
my love aku


10. Orang nombor 3 ada hubungan dengan sesiapa?
hurm, ngan laki kot? haha

11. Kata sesuatu berkenaan dengan orang nombor 1.
anda sgt comel la.....huhuhu



12. Bagaimana pulak dengan orang nombor 3?
bila nak on dota ngan aku....???


13. Siapakah orang nombor 2?

dak skema.. haha



14. Bagi pesanan pada orang nombor 1?
i love u !!!!

Friday, July 31, 2009

EPIC SHOWDOWN



well2....

Saturday, June 27, 2009

Personaliti Diri Wanita, yang patut diketahui

TIP : Personaliti Diri Wanita, yang patut diketahui


Sensitif

Bukan bermaksud suka merajuk, tetapi perempuan hanya ingin bermanja dan sekadar ingin mendapat perhatian.


Cerewet

Bukan bermaksud cerewet tidak tentu hala, adakalanya si perempuan ingin lelaki mengikut kata-katanya sekali-sekala.


Halus

Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut, mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang perempuan terkenal sebagai seorang pemaaf yang memaafkan orang lain atas sebab kesalahan, biasanya perempuan akan ingat kesalahan itu untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan dendam.


Ikhlas

Ikhlas seorang perempuan tidak perlu diragui.


Korban

Perempuan sanggup berkorban apa saja untuk seseorang, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. Perempuan amat tabah.


Prihatin

Perempuan sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.


Manja

Walaupun dia adalah seorang perempuan yang pandai berdikari, naluri kaum hawa masih lagi tetap seorang perempuan. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama lelaki namun juga sesama kaum.


Ego

Wanita yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi egonya apabila bersemuka dengan yang dicintai.


Cinta

Cinta pertama bagi wanita lazimnya adalah cinta yang paling dalam dan tulus.


Seks

Seks bukanlah segala-galanya kerana wanita diciptakan dengan sembilan nafsu dan satu akal. Nafsunya banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. Lelaki pula dijadikan dengan sembilan akal dan satu nafsu lantas fungsi lelaki adalah membimbing wanita, bukan menghanyutkan dirinya.

9 Perkara Wanita Suka, Lelaki Benci




1. BARANGAN DI DALAM BILIK MANDI

Wanita : Shower cap, body scrub, foot scrub, perapi, serum rambut, masker untuk wajah, gel mandian pelbagai harum, segala jenis berus, span mandian dan pelbagai khazanah yang terdapat dalam bilik mandi. Memang agak menyemak tetapi itulah yang kaum wanita perlukan.

Lelaki : Cuma perlukan berus gigi, ubat gigi, dan sabun mandi.


2. SHOPPING

Wanita : 24 jam sehari sebenarnya tidak cukup untuk kaum wanita membeli-belah. Terutamanya yang menganggap shopping in the best therapy for stressful. Mereka mencuba hingga 10 pasang pakaian dari semua gedung yang disinggah tetapi mungkin hanya membeli satu atau tidak beli langsung. “Kena survey dulu, sayang. Tak boleh nak beli terus, takut jumpa yang lebih menarik nanti menyesal pulak”, itu alasan yang kerap diberikan.

Lelaki : Singgah ke satu kedai - pilih ala kadar -bayar - balik.


3. BERBUAL

Wanita : Memang terkenal dengan sikap banyak cakap terutamanya ketika melayan kenalan. Daya pemikiran wanita mudah merangsang topik perbualan dengan pantas. Kalau dah bercakap, sudah hendak berhenti pulak tu! Terutamanya dalam bab-bab gosip.

Lelaki : Lebih suka memikirkan topik perbualan terlebih dahulu senelum menyusulkan.


4. MENANGIS

Wanita : Dengan menangis, dapat melegakan perasaan, itulah kaum wanita! Mereka mampu menangis 3-4 kali sehari! Mereka menangis kerana gembira. Mereka juga menangis kerana berduka. Perkara kecil pun boleh menangis, tengok filem Hindustan pun boleh meleleh air mata. Sebab itulah orang cakap, air mata merupakan senjata utama kaum wanita!

Lelaki : Sukar mengeluarkan air mata kecuali atas dasar sesuatu yang begitu menyentuh lubuk hatinya.


5. KUIZ

Wanita : Bukankah ada banyak kolum-kolum berbentuk kuiz di surat khabar mahupun di majalah terutamanya yang berkaitan dengan cinta dan perhubungan? Itulah antara kegemaran kaum wanita! Mereka sentiasa teruja untuk memcubanya dan mudah terpengaruh dengan jawapan di pengakhiran kuiz tersebut.

Lelaki : Lebuh suka dengan kuiz yang menguji ketajaman minda dan mencabar.


6. KASUT

Wanita : Sering kali memiliki stok kasut yang banyak. Mereka suka membeli kasut (untuk di suai padankan dengan koleksi pakaian) dan sehinggakan tidak tahu mana satu disimpan koleksi kasut tersebut. Kasut yang mengikut trend pasti menjadi koleksinya.

Lelaki : Tidak ada kasut yang mengikut trend dan tidak memerlukan sejumlah kasut, pakai sahaja mana yang ada!


7. FAMILY GET-TOGETHER

Wanita : Wanita memang suka menghabiskan masa bersama keluarga. Mereka berpendapat, masa yang terluang elok habiskan bersama keluarga tersayang. Melakukan aktiviti bersama-sama mempu mengeratkan kasuh sayang.

Lelaki : Ada masa-masanya jugalah. Tapi senang menghabiskan masa terindah bersama rakan-rakan.


8. BUNGA DAN COKLAT

Wanita : Sangat suka dengan coklat dan bunga. Kata mereka, ada makna disebalik warna bunga ros yang dihadiahkan itu. Coklat, emmm lupakan seketika niat untuk diet! Malah coklat juga mampu mengurangkan stress.

Lelaki : Lebih sukakan benda-benda besar dan lebih bermakna seperti Tiket Formula One atau Televisyen LCD 32 inci! Biar berbaloi beb, kalau nak bagi hadiah!


9. SOAP OPERA

Wanita : Ini memang kegemaran kaum wanita. Sanggup menanti di hadapan kaca TV semata-mata mahu menonton soap opera kegemarana. Kerja-kerja rumah, diketepikan dahulu. Jangan ganggu tumpuan mereka menonton soap opera kegemarannya.

Lelaki : Ahh!!! Buang masa je layan soap opera yang kebanyakkan jalan ceritanya berbelit-belit dan tidak mencabar langsung.

Thursday, June 25, 2009

ada ape pada nama...

MUHAMMAD RASYDAN BIN HASSAN
MMesra
UUntung
HHarum
AAmanah
MMenawan
MManis
AAlim
DDinamik
RRamah
AAbadi
SSuci
YYakin
DDedikasi
AAsli
NNaif
BBijaksana
IIkhlas
NNaif
HHarum
AAdil
SSetia
SSabar
AAdil
NNaif
Apa ada pada nama?




KUTUBAMBU
KKomited
UUntung
TTulus
UUlung
BBijaksana
AAmanah
MMesra
BBerdikari
UUtuh
Apa ada pada nama?

Wednesday, June 24, 2009

ARGHHHH

wei...
BILA RESULT ASRAMA POLI NAK KUAR NIH.....
XMO DUDUK LUAR....
WAWAWA...

Monday, June 22, 2009

tutututut....... ttutututu



arghhh.....
x tau nak post ape kat blog ni....
otak pun dah naik tepu sejak mula cuti sem ni...
bapak lama jugak cuti sem aku ni...
mcm2 aktiviti leh buat... yg berfaedah mahupun yg kureng berfaedah...
nak cite pasal result aku pun ok jugak...
x sangka gak aku dapat 3.65 sem ni...
padahal blaja xdelah serius sgt...
time exam pun asyik keluar awal...pasal sejuk sgt dlm dewan...haha
padahal otak dah beku nak jawab ape...hehe
ape lagi ye nak cite...
owh ye cite pasal bbq kat sg sendat, ulu yam pun best gak...
mandi air terjun yg kaw2 sejuk beb...
hipotermia di buatnye...
abis mandi manda mkn ayam...
dah abis makan gi mandi balik...
balik ulu yam gi sunway piramid....
gi tgk wayang....cite jgn pandang belakang congkak...
leh thn klaka jugak cite ni...lg2 part bomoh gemuk... haha


berdiri dari kiri= awe,roy,amad,bob,mr adanz, am, pian, che wan.
duduk dari kir= ikram,ustad, monmon


haha..

Saturday, June 6, 2009

DEGOT

Name 5 people you can think of right off the top of your head.
Don't read the questions until you write the names of the 5 people.
1.IRA
2.ASEMO
3.AWE
4.PIAN
5.IKRAM

Reminder : Don't read ahead unless you fill above names first!

Question 1 : How do you meet 1?
Myspace

Question 2 : On the Scale of 1 - 10, how you rate your relationship with no 1?
10(my love)

Question 3 : How long have you known 4?
1 Year

Question 4 : How do you know number 3?
politeknik

Question 5 : Where 5?
Jamban berak kot

Question 6 : A fact about number 1?
Chomei,cute, pipi tembam, baik hati...

Question 7 : Who is no 4 going out with?
membe dia la kot

Question 8 : What does no 1 do for living?
student in matriks

Question 9 : Would you live with number 3?
kalo duit sewa, duit bil sume dia bayar la...

Question 10 : What do you like about no 2?
kinda nerd, happy go lucky, bijak, senang utk berkawan

Question 11 : Do you miss number 5?
xdelah sgt...kui3

Question 12 : Would you make out with number 4?
gilo apo???

Question 13 : What's your opinion of number 2?
bila nak stat tuka dr nerd ke hunk...

Question 14 : What is your fav memory with number 5?
tido sama2 atas katil...haha.. tp aku bukan gay...

Question 15 : What would you do if number 1 going out with number 2?
x tau nak kate ape......

Question 16 : ever had a long conversation with number 5?
sometimes....

Question 17 : have you ever slept at number 2's house?
aaaa...dak la..bodo soalan ni

Question 18 : Do you hang out with number 3 often?
sometimes...

Question 19 : Who do you known the longest?
1,2,3,4,5

Question 20 : How often do you talk to number 1?
msg je byk... call2 kureng sket...

Question 21:What about number 2?
pun kdg2 aku msg dia sbab dia pakai celcom aku pakai maxis...

Question 22 : Have you ever thought 3 more than a friend?
yeahh..we are bestfriend

Question 23 : May be you want to go out for a date with number 5?
kuar jln2 lpk kl aku nak la... gi dating... harapan la...

Question 24 : Do you dream about number 2?
not a single day...

Question 25 : What did number 4 did to you that you never forget?
dia ni pandai wat lawak merapu...kaw2

Question 26 : What have you done to number 1 that he/she never forget?
ntah la... bagi aku piki dulu...

Question 27 : What is number 3's hobby?
tangkap gambar sendiri guna hp org... hp aku antara mangsa kejadian...

Question 28 : Who do you want to tag?
no 1= cik ira

Monday, June 1, 2009

tag

Get to Know Me
...About You...
Nickname- ADAN
Sex- MaLe
Eye Color- BROWNBlaCK
Hair Color- BlaCK
Height- 183
Favorite Color- BLACK,GREEN,RED,BLUE,PURPLE
Screen Name- MR KUTUBAMBU
Your Hometown- SG BESAR
Your Present Town- SG BESAR
Your First Love Name- NORSYAHIRAH
Your Style- EvErYThING ThAT SuIT To ME
...Favorites...
Band- YUI, KERTAS, ARTIC MONKEYS, THE STROKES
Movie- JAPAN
TV show- ANIME
Song- DGR BISIKKU
Pastime- JALAN2 CRI AWEK
...Have You Ever...
Sat on your rooftop- yA oNCE
Danced in a public place- MYBE 1 DAY
Smiled for no reason- SoMe TiMe
Laughed so hard you cried- yA WhEN hEaR sOmEtHiNG FUNY
Written a song- NOT YET
Sang to someone for no reason- Ya,SOMETIMES
Performed on a stage- ONCE
Talked to someone you don't know- YeS wRONg NumbeR
Made out in a theater- NO
Gone roller skating since 8th grade- nO
Been in love- YeS
A near death experience- NoT yEt
Sang in front of a large audience- nO
...Can You...
Write with both hands- NO
Whistle- NOT QUITE
Blow a bubble- ya WHEN I CHEWING GUM
Roll your tongue- NO
Cross your eyes- NO
Touch your tongue to your nose- CaNnOt
Dance- nO
Speak a different language- Ya , ENGLISH, SOMETIMES BANJAR
Cook anything- YUP, MaSaK aIr
...Are you...
Fighter- yes
Smoker- OF COURSE NOT
Drinker- OF COURSE NOT
Stalker- NO
Man eater- NO
Man hater- NO
Lover- YES
War freak- NO
Heartbreaker- NO
In love- YES
Bossy- NO
Friendly- YUP
...More...
What is your current mood? HAPPY GO LUCKY
Does your crush like you back? HURMM
What makes you happy? LISTEN TO MY FAVOURITE MUSIC, TALKING TO MY LOVER
Name one thing you do a lot- SLEEP
Are you comfortable with your height- YES
...Finish The Line...
If I were a ... CAT
I wish ... COUPLE WITH PEOPLE
So many people don't know ... WHT IS PAIN OF HEART BREAKING
I am ... WHAT I AM
My heart is ... LOVING SOMEBODY


TAG- HURMM, IRA....

Saturday, May 30, 2009

CINTa = CHinTa

Subject: baca ni jika anda sedang mencari cinta sejati...
Message: mencari cinta sejati..?? baca nie..

1) Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’,‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.




8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba diaakan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu.dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, jauh dihati?’



16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala.Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

[ Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada,jangan pernah mensia- siakan)

HARAM MENIKAHI GADIS SATU KAMPUNG

Haram menikahi gadis satu kampung.

JAKIM telah mengeluarkan fatwa baru.
Setelah diadakan perbincangan dan diskusi di antara para pemimpin,
JAKIM dan ahli ulama' memberikan fatwa pada tanggal 3 February tahun
2006:

"HARAM HUKUMNYA BAGI SEORANG MUSLIM LAKI-LAKI UNTUK MENIKAH DENGAN
GADIS SATU KAMPUNG"

Fatwa JAKIM ini telah menimbulkan perdebatan dan bantahan yang sangat
sengit antara yang pro dan kontra. Bahkan banyak pihak yang menyatakan
bahawa JAKIM telah mengambil keputusan yang tidak munasabah dan
terburu-buru. Wartawan Berita Harian telah meminta pegawai kanan JAKIM
untuk memberi ulasan yang mendalam sebab sebab JAKIM mengeluarkan fatwa
sedemikian. Inilah isi wawancara tersebut:

Wartawan: Bagaimana JAKIM boleh mengeluarkan fatwa haram untuk menikahi
gadis satu kampung?

Pegawai Kanan: Bagaimana tidak haram, sedangkan menikahi empat orang
wanita sahaja sudah berat, apalagi satu kampung...!!!

hehehehehe...

jgn marah ye, kite pun terkena jugak. Senyum² selalu... (",)

PAGAR DIRI DARI SIHIR

Di bawah ini di nyatakan cara cara atau amalan yang boleh di lakukan untuk memagar diri anda dari perbuatan jahat tukang sihir atau pengamal ilmu hitam.Sihir mungkin tidak mengenal siapa anda.Ia boleh menyerang anda..ketahuilah cara memagari diri anda dari sihir dan gangguan syaitan.

Pagar Pertama (1) - Makan Tamar 'Ajwah dan Tamar Madinah Amalkan memakan tamar (kurma) 'Ajwah dan jika boleh makan bersama dengan Tamar Madinah. Sekiranya anda tidak boleh mendapatkan kedua-dua jenis tamar
tersebut, makanlah apa-apa jenis tamar yang adasupaya menepati sabda Rasulullah S.A.W. yang berbunyi:

"Barangsiapa yang memakan tujuh biji tamar 'Ajwah, dia tidak akan mendapat sebarang kemudaratan racun atau sihir yang terkena pada hari itu". (Riwayat al Bukhari.)

Pagar Kedua (2) - Berwuduk sebelum tidur Sihir tidak akan memberi sebarang kesan terhadap seseorang muslim yang mempunyai wuduk. Setiap muslimyang berwuduk akan sentiasa dikawal ketat
oleh para Malaikat sebagaimana diperintahkan oleh
Allah S.W.T.kepada mereka.

Sabda Rasulullah S.A.W: Ertinya: "Sucikanlah
jasad-jasad ini mudah-mudahan Allah akan menyucikan kamu. Kerana sesungguhnya tiada
seorang pun dari mereka yang bersuci terlebih dahulu sebelum tidur, melainkan ada bersamanya
seorang Malaikat. Malaikat tersebut tidak akan pernah terlalai walaupun sedetik untuk mengucapkan doa: 'Ya Allah!Ampunilah
dosa hambaMu ini kerana dia telah tidur dalam keadaan bersuci.'
(Riwayat at Tabraaniy dengan sanad yang baik.)

Pagar Ketiga (3) - Mengambil berat tentang solat
berjemaah Mengambil berat tentang solat berjemaah akan menjadikan seseorang muslim
bebas serta aman dari gangguan syaitan. Bersikap
sambil lewa terhadap solat berjemaah menyebabkan syaitan akan mengambil peluang
untuk mendampingi mereka. Apabila selalu berdampingan, lama kelamaan ia akan berjaya
merasuk,menyihir atau melakukan kejahatan lain.

Mengikut riwayat Abu Hurairah r.a., Rasulullah
S.A.W.telah bersabda: Ertinya: 'Mana-mana kampung mahupun kawasan kawasan hulu yang tidak mendirikan solat berjemaah meskipun penduduknya cuma tiga orang, nescaya
akan didampingi oleh syaitan. Oleh itu hendaklah
dirikan solat berjemaah. Sesungguhnya serigala akan memakan kambing-kambing yang menyendiri dari puaknya.
(Riwayat Abu Daud dengan sanad yang baik).

Pagar Keempat (4) - Mendirikan Solat Tahajjud untuk memagarkan diri dari sihir
Bangunlah mengerjakan solat malam dan janganlah
mempermudah-mudahkannya.Sifat mempermudah-mudahkan bangun bersolat malam
boleh memberi ruang kepada syaitan untuk menguasai diri seseorang itu. Apabila syaitan telah mampu menguasai diri seseorang, maka dirinya adalah tak ubah seperti bumi yang ketandusan akibat kesan tindakbalas hasil perlakuan syaitan tersebut.

Ibnu Mas'ud r.a. telah berkata: Rasulullah S.A.W.
pernah diberitahu tentang perihal seorang lelaki yang tidur hingga ke Subuh dengan tidak mengerjakan solat malam, maka Rasulullah S.A.W. pun bersabda:
Ertinya: "Sesungguhnya syaitan telah kencing di dalam telinganya"
(Riwayat al Bukhari dan Muslim).

Pagar Kelima (5) - Membaca doa perlindungan apabila masuk di dalam tandas Tandas adalah tempat kotor dan merupakan rumah bagi
syaitan. Oleh itu ia akan mencuba sedaya upaya menggunakan kesempatan yang ada untuk menguasai seseorang muslim setiap kali orang itu masuk ketandas. Di dalam sebuah buku
seorang mangsa sihir telah melapurkan bahawa dia
pernah memasuki tandas dengan tidak membaca doa perlindungan. Seketika kemudian dia telah dirasuk oleh syaitan.

Apabila Rasulullah S.A.W mahu memasuki tandas,baginda akan membaca doa perlindungan dengan berkata: Ertinya: "Dengan nama Allah. Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung denganMu dari sebarang kekotoran dan gangguan
syaitan".

Riwayat al Bukhari dan Muslim. Maksudnya adalah
berlindung dari gangguan syaitan-syaitan jantan atau betina.

Pagar Keenam (6) - Memagar isteri selepas selesai akad nikah.

Selepas majlis akad nikah, pada malam pengantin
sebelum memulakan adab-adab berpengantin yang lain, hendaklah suami meletakkan tangan anannya di atas ubun-ubun kepala isterinya sambil berdoa:

"Ya Allah, aku memohon kepadaMu kebaikannya dan kebaikan yang telah Engkau selubungi ke atasnya,dan aku berlindung dari keburukannya dan keburukan yang telah Engkau selubungi ke atasnya. Ya Allah
berkatilah isteriku ini ke atasku dan lindungilah dirinya dari segala keburukan perbuatan
orang-orang yang dengki, dan perbuatan tukang sihir apabila dia telah melakukan sihir dan dan perbuatan orang-orang yang suka melakukan tipu
daya."
(Riwayat Abu Daud dan menurut al Albaaniy sanadnya
baik).

Pagar Ketujuh (7) - Berwuduk sebelum tidur, membaca ayat-ayat al Kursi dan
berzikir kepada Allah sehingga terlelap.

Dalam satu hadis sahih telah menceritakan bahawa
syaitan telah berkata kepada Abu Hurairah: "Barangsiapa yang membaca
ayat-ayat al Kursi sebelum tidur,dirinya sentiasa di dalam peliharaan Allah manakala syaitan
sekali-kali tidak mampu mendekatinya sehinggalah ke waktu pagi''.

Rasulullah S.A.W. telah bersetuju dengan cerita Abu
Hurairah tersebut sambil berkata: "Ia telah bercakap benar kepada engkau, walhal ia sendiri
sememangnya penipu."
(Riwayat al Bukhari).

BERITAHU PD MUSLIMAH ITU....

Beritahu pada muslimah itu
dirinya ibarat kaca;
disentuh terguris,
dihantuk serpih,
dihempap berkecai.

Beritahu pada muslimah itu
jaga tutur kata;
cakap tinggi nanti dibenci,
terlalu rendah dipijak pula,
cakap sombong mengundang lawan,
hati-hati meluah kata,
kerana pulut santan binasa,
kerana mulut badan binasa.

Beritahu pada muslimah itu
jaga tingkah laku;
harga diri letaknya di situ,
jangan meluru ikut telunjuk nafsu,
sesekali tersilap langkah,
akan dihukum selamanya,
keturunan dicerca payah,
menyesal kemudian bukan faedah.

Beritahu pada muslimah itu
jaga pakaian;
ia cermin peribadi,
juga lambang bangsa,
di mana dan dalam keadaan macam manapun,
biar orang kenal...Dia orang ISLAM.

Beritahu pada muslimah itu
simpan secebis malu;
kerana malu itu,
sebahagian dari iman...

Thursday, May 21, 2009

MENGENAL DIRI SENDIRI MELALUI TARIKH LAHIR..

1. Pemimpin
2. Lembut
3. Kemas (Cerewet)
4. Rajin
5. Boleh berbincang
6. Angin
7. Patuh
8. Bisnes
9. Glamour

Contoh: 20 05 1981

2 + 0 = 2

Maka kotak pertama adalah 2..
Kemudian campurkan kesemua nombor..

2 + 0 + 0 + 5 + 1 + 9 + 8 + 1 = 26

Kemudian hasil campur yang lebih dari 9 akan dicampur lagi seperti:

2 + 6 = 8

Maka kotak kedua adalah 8..
Selepas itu kotak pertama akan dicampur ngan kotak kedua

2 + 8 = 10

Oleh kerana hasil campur lebih dari 9 maka dicampur lagi

1 + 0 = 1

Maka kotak ketiga ialah 1..
hasilnya..

2: Lembut
8: Bisnes
1: Pemimpin

Maka anda sudah cerminkan diri anda mungkin sifat-sifat ini ada dalam
diri anda dan mana tahu mungkin suatu hari nanti dengan sifat ini anda
akan menjadi seorang yang berguna.

RAHSIA BULAN KELAHIRAN,,,

JANUARI

bercita-cita tinggi dan orangnya serius
suka melihat kelemahan orang dan suka mengkritik
peka dengan setiap yang dibuat nampak keuntungan
suka smart, kemas dan teratur
sensitif, berfikiran mendalam
pandai mengambil hati orang lain
pendiam kecuali setelah dirangsang
agak pemalu, daya tumpuan yang sangat tinggi
mudah mendisiplinkan diri sendiri
badan sehat tetapi mudah diserang selesema
bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamerkanya
cukup sayang kepada kanak-kanak
suka duduk di rumah
setia pada segalanya
rajin belajar dan kemahiran sosial
sikap cemburu yang sangat tinggi

FEBRUARI

berfikiran abstarak
sukakanbenda yang realiti dan abstrak
inteligent, bijak dan genius
berpersonaliti yang mudah berubah
mudah menawan orang lain
agak pendiam, pemalu dan rendah diri
jujur dan setia pada segalanya
keras hati untuk mencapai matlamat
tidak suka dikongkong
mudah memberontak jika dikongkong
suka kegiatan lasak
emosinya mudah terluka dan sangat sensitif
mudah mempamirkan marahnya
tidak suka kepada benda remeh temeh
suka berkawan tapi kurang mempamerkanya
sangat berani dan suka memberontak
bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikanya
pemerhatian yang tajam
suka hiburan dan sukan
suka benda yang bersifat seni
sangat romantik pada dalaman tapi tidak pada luaran
berkecenderungan kepada benda yang tahyul
amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros
belajar untuk mempamirkan emosi

MAC

berpersonaliti menarik dan menawan
mudah didampingi
sangat pemalu dan pemendam rasa
sangat baik secara semula jadi, jujur, pemurah dan mudah simpati
sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran
suka pada kedamaian
sangat peka kepada orang lain
sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain
tidak cepat marah dan sangat amanah
tahu balas budi dan kenang budi
pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam
kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal
suka berangan-angan
suka melancong
sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi
kelam kabut dalam memilih pasangan
suka dengan hiasan rumahtangga
punya bakat seni dalam bidang muzik
kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik jangan terlalu moody

APRIL

sangat aktif dan dinamik
cepat bertindak buat keputusan tetapi cepat menyesal
sangat menarik dan pandai manjakan diri
punya daya mental yang sangat kuat
suka dapat perhatian
sangat diplomatik, pandai memujuk, berkawan dan pandai menyelesaikan masalah
sangat berani dan tiada perasaan takut
suka adventure, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah
emosi cepat terusik jika tidak terkawal
berkecenderungan bersifat dendam
agresif, kelam kabut untuk membuat keputusan
kuat daya ingatan
gerak hati yang sangat kuat
pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain
berpenyakit di sekitar kepala dan dada
sangat cemburu dan terlalu cemburu

MEI

keras hati dan degil
kuat semangat dan bermotivasi tinggi
pemikiran tajam
mudah marah jika tidak dikawal
pandai menarik hati orang lain dan menarik perhatian
perasaan yang sangat mendalam
cantik dari segi mental dan fizikal
tidak perlu dimotivasikan
tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain
mudah dipujuk
bersikap sistematik ( otak kiri )
suka berangan
kuat daya firasat, memahami apa yang terlintas dihati orang lain
mudah diserang penyakit di bahagian telinga dan leher dan lemah sistem pernafasan
daya khayalannya tinggi
pemikiran yang tajam
pandai berdebat
fizikal yang baik
suka sastera, seni, muzik dan melancong
tidak berapa suka duduk dirumah
tidak boleh duduk diam
tidak punya ramai anak
rajin dan bersemangat tinggi
agak boros

JUN

berfikiran jauh dan berwawasan
mudah ditawan kerana sikap baik
perangai lemah lembut
mudah berubah sikap, sangat banyak idea
bersikap sensitif
otak sentiasa aktif berfikir
sukar melakukan sesuatu dengan segera, suka menanguh-nangguh
sikap pemilih kerana selalu inginkan yang terbaik dan cerewet
cepat marah dan cepat sejuk
suka bercakap dan berdebat
suka buat lawak dan bergurau
otak cerdas dan berangan-rangan
mudah dan pandai berkawan
orangnya sangat tertib
pandai mempamerkan sikap
mudah kecil hati
mudah terkena selesema
suka berkemas
cepat rasa bosan
kurang pamerkan perasaan
lambat sembuh bila terluka hati
suka barangan berjenama
mudah jadi eksekutif
kedegilan yang tidak terkawal
siapa yang memuji saya adalah musuh saya, siapa yang menegur saya adalah kawan saya

JULAI

seronok didampingi
banyak berahsia dan sukar dimengerti ( terutama lelaki )
agak pendiam kecuali diransang
ada harga dan maruah diri
tidak suka menyusahkan orang lain tetapi tidak marah jika disusahkan
mudah dipujuk dan bersikap lurus
sangat menjaga hati orang lain
sangat peramah
emosi sangat mendalam tetapi mudah terluka hati dan lambat pulih
berjiwa sentimental
kurang berdendam
mudah memaafkan tetapi sukar melupakan
tidak suka benda remeh temeh
membimbing cara fizikal dan mental
sangat peka, caring dan mengasihi serta penyayang
layanan serupa kepada semua orang
tinggi daya simpati
pemerhatian yang tajam
suka manilai orang lain dengan pemerhatian
mudah dan rajin belajar
suka muhasabah diri
suka mengenang peristiwa atau kawan lama
suka mendiamkan diri dan duduk di rumah
suka tunggu kawan tapi tak cari kawan
tak agresif kecuali terpaksa
lemah dari kesihata bahagian perut
mudah menjadi gemuk jika tak dikawal
minta disayangi
terlalu mengambil berat
rajin dalam membuat kerja

OGOS

suka berlawak
mudah tertawan kepadanya
sopan santun, caring terhadap orang lain
berani dan tidak tahu takut
agak tegas dan bersifat berkepimpinan
pandai memujuk
terlalu pemurah dan bersikap ego
nilai harga diri sangat tinggi
dahagakan pujian
semanagt juang yang luar biasa
cepat marah dan mudah mengamuk teruma cakapnya dilawan
sangat cemburu
daya permehatian tajam dan teliti
cepat berfikir dan berdikari
suka memimpin juga dipimpin
suka barangan-angan
berbakat dalam seni lukis, hiburan, dan silat
sangat sensitif tetapi tak mudah merajuk
mudah mendapat penyakit
sentiasa belajar untuk relax
kelam kabut
romantik, pengasih dan penyayang
suka mencari kawan

SEPTEMBER

sangat besopan santun dan betolak ansur
sangat cermat, teliti, dan teratur
suka menegur kesilapan orang lain dan mengkritik
pendiam tetapi pandai bercakap
sikap sangat cool, sangat baik, dan mudah simpati
sangat prihatin, terperinci, amanah, setia dan jujur
sensitif kepada sesuatu yang tidak diketahui
banyak berfikir
daya penakakulan yang baik
otak bijak dan mudah belajar
suka mencari maklumat
mengawal diri dari selalu mengkritik
pandai mendorong diri sendiri
mudah memahami orang lain ( daya firasat tinggi ) dan banyak simpan rahsia
sukakan sukan, hiburan, dan melancong
kurang menunjukkan perasaan
lama menyimpan jika terluka hati
terlalu memilih pasangan
sukakan benda yang luas
bersistematik

OKTOBER

suka sembang
suka orang sayang padanya
suka ambil jalan tengah
sangat menawan dan sopan santun
kecantikan luar dan dalam
tidak pandai berbohong dan berpura-pura
mudah rasa simpati, baik, dan pentingkan kawan
sentiasa berkawan
hati mudah terusik, tetapi meraju tak lama
cepat marah
macam pentingkan diri sendiri
tidak menolong orang jika tidak diminta
suka melihat dari perspektif sendiri
tidak suka terima pandangan orang lain
emosi mudah terusik
suka berangan-angan dan pandai bercakap
emosi yang kelam kabut
daya firasat yang sangat kuat ( terutama perempuan )
suka melancong, bidang sastera, dan seni
pengasih, penyayang, dan lemah lembut
romantik dalam percintaan
mudah terusik hati dan cemburu
ambil berat tentang orang lain
suka kegiatan luar
orang yang adil
boros dan mudah dipengaruhi persekitaran
mudah patah semangat

NOVEMBER

banyak idea dalam sesuatu perkara
perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-rubah
otak dan pemikiran yang sangat tajam
cara berfikir lain dari orang lain
berfikiran kehadapan, unik, dan bijak
banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra
penuh dengan idea-idea baru yang luar biasa
sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya
sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia
amanah, jujur, setia, dan pandai berahsia
daya firasat sangat halus dan tinggi
bagus sebagai doktor
cermat dan teliti
personaliti dinamik
tidak hargai pujian
bercita-cita tinggi
terlalu degil dan keras hati
apabila hendak akan diusahakan sehingga berjaya
sangat rajin dan berkemampuan tinggi
kekuatan semangat dan daya juang yang tinggi kepada sesuatu kehendak
pandai mendorong diri sendiri
berani, pemurah, setia, dan banyak kesabaran
mudah ambil berat terhadap orang lain
tak suka marah kecuali tergugat
pandai muhasabah diri
romantik
tidak pasti dengan imbangan kasih sayang
suka duduk di rumah
tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi

DISEMBER

sangat setia dan pemurah
bersifat patriotik
sangat aktif dalam permainan dan pergaulan
bercita-cita tinggi
suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi
seronok didampingi
pandai buat lawak dan berfikiran dengan lojik
suka bercampur dengan orang
suka dipuji, diberi perhatian, dan dibelai
sangat jujur, amanah, dan bertolak ansur
tidak pandai berpura-pura
cepat marah
sikap kurang sabar dan tergesa-gesa
perangai yang berubah-ubah
tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi
benci pada kongkongan

Sunday, May 10, 2009

tag again from cik ira cute.....

1. Anda seorang bintang?
bintang 3 kot,

2.Berapa bintang harus penulis bagi untuk blog anda?
seikhlas hati dia lah...

3. Adakah penulis seorang yang sombong?
entahlah....tgk keadaan jugak...

4. Dari mana anda mengenali blog penulis?
dia bagitau...

5.Anugerah ini ada berapa warna?
ikut kaler pelangi....


Rules: It's harder than it looks! Copy to your own post, erase my answers, enter yours and tag people you want. Describe the person who tagged you and put him/her picture. Use the first letter of your name to answer each of the following questions. They have to be real; nothing made up! If the person before you had the same first initial, you must use different answers. You cannot use any word twice and you can't use your name for the boy/girl name question.




sapo dio ni?!! comey betol la... kui3
dio lah my lurve, cik syahirah a.k.a cik ira pipi tembam...
so cute, so sweet...
friendly...
(^,^)

1.What is your name: Muhammad Rasydan Bin Hassan

2. A four letter word: more

3. A boy's name: mukhsin

4. A girl's name: maria

5. An occupation: musician

6. A color: merah

7. Something you'll wear: ????

8. A food: mee goreng

9. Something found in the bathroom: mosquito

10. A place: marocco

11. A reason for being late: malas...

12. Something you'd shout: mak!!!!

13. A movie title: mr and mrs smith

14. Something you drink: milo

15. A musical group: moymoypalaboy, check kat youtube...

16. An animal: monkey

17. A street name: ???

18. A type of car: monster truck

19. Title of a song: mospeada

20. Tag ;my followers

Friday, May 1, 2009

tag...tag...tag...from cik ira pipi tembam.. hahaha

what do you say?


1.kalau anda jadi orang terkaya di dunia?
derma kat orang susah, bagi 2juta kat setiap ahli keluarga, beli umah banglo, cari bini...hahaha

2.kalau anda jadi orang terseksi di dunia?
bangga dalam kemaluan....

3.kalau anda perlu terjun dari tingkat ke-100 untuk membuktikan cinta anda?
sebelum terjun pakai payung terjun dulu....haha

4.kalau orang kata blog anda teruk nak mampus?
semoga dia diredhai oleh tuhan kerana berkata sedemikian....

5.kalau keluarga anda yang menentukan teman hidup anda.kira perkahwinan yang ditetapkan kelurga lah?
kalo cun dan kena ngan taste aku, aku terima nikahnya... haha

6.kalau tiada lagi hari esok?
taubat banyak-banyak...
minta maaf kat semua orang..

7.kalau orang yang anda benci berada di depan anda?
pandang tempat lain....

8.kalau anda berpeluang masuk FEAR FACTOR dan makan benda-benda yang pelik?
kalo halal dimakan dan berprotein, aku masuk kot...

9.kalau ibubapa anda tiada pada pagi esoknya?
sedih tak terkata...

10.kalau anda berjumpa dengan orang/artis/selebriti yang paling anda minati? nyatakan nama artis/selebriti tersebut..
YUI.. mintak dia jadi bini aku...

11.kalau diberi lesen untuk membunuh, siapa yang akan anda bunuh?
presiden israel....

12.kalau orang kata anda kacak / cantik?
bukan nak kata ape la, dah memang aku kacak, nak wat camne lagi...

13.kalau anda ada penyakit AIDS pada usia yang muda?
semua itu ada hikmahnya...

14.kalau anda berpeluang menikmati makan malam yang romantik?
mestilah gembira...sipa tu yang nak buatkan untuk aku?

15.kalau anda terpaksa mengorbankan cinta anda untuk orang lain?
sedih2, dah penat2 aku ayat dia, bagi kat orang lain lak...

16.kalau anda memenangi anugerah? dan anugerah apa yang anda inginkan?
aku nak anugerah jejaka jambu...hehehe...

17.kalau anda berpeluang mengahwini bangsa asing? bangsa asing mana yang anda inginkan?
jepun, korea..hehe...

18.kalau anda terpaksa berpisah dengan orang yang tersayang?
apa boleh buat?

19.kalau ramai yang tidak puas hati dengan anda kerana mereka cemburu dengan anda?
lantak dia lah..huhu..

20.mengenai orang yang tag kamu ni?
comel...
muke cute ala-ala sengal,
pipi agak tembam,
rendah dari aku..
hahaha

21.aku nak tag??
x tau la... sape yg jd follower aku jelah..

Saturday, April 4, 2009

PULANG KE HADRAT ILAHI...

9.15pm,4 april 2009
nenek aku telah pergi meninggalkan aku buat selamanya...
aku agak terkilan sebab x dpt berjumpa dan bersembang ngan nenek aku...
nak diingatkan balik memori aku ngan nenek aku memang bayk....
rasanya raya thn ni kurang berseri sket la nampaknya...
raya pertama je, rumah pertama yg aku pergi adalah rumah nenek aku...
skang nenek aku dah xde, atuk pun dah xde....
semoga roh nenek aku ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman...
AL-FATIHAH

Thursday, March 19, 2009

CITE MERAPU KETIKA BUHSAN

Pd zaman dahulu, ada sorg puteri yg cantik rupawan. namanye Puteri Shiela. Sejak lahir lagi puteri ini terkena sumpahan. Apa saja benda yang dipegang oleh puteri akan cair. Oleh sebab tu, semua lelaki tak mahu dekat dengan puteri sebab takut, kalau terpegang maka mereka akan cair. Maka susahlah hati Ayahnya kerana tak kawin la puterinya itu. Maka, dengan nasihat perdana menteri, maharaja pun membawa puteri berjumpa dengan seorg bomoh untuk berubat. mengikut kata bomoh tersebut, puteri akan terlepas dari sumpahan jika puteri dapat memegang sesuatu yang tak kan cair. Tapi bomoh itu sendiri pun tak tau apakah benda tersebut. Atas cadangan perdana menteri, Maharaja telah mengistiharkan bahawa..siapa lelaki yang dapat membawa sesuatu, yg apabila puterinya pegang tak cair, lelaki itulah yang akan kawin dgn puterinya itu. Maka pada hari itu, berduyun-duyunlah lelaki dtg membawa benda masing-masing dgn harapan dapat menjadi menantu raja. Kemudian, pertandingan pun berlangsung...Muncul lah lelaki yang pertama, Maharaja : Ha, apa benda yang kau bawa tu? Lelaki #1: Hamba membawa batang logam Titanium. Logam inilah yg paling keras dalam dunia. Pada zaman akan dtg, logam ini menjadi batang golf, bateri dan kapal terbang. Maharaja : Ok, biar puteri Beta pegang benda itu. Lelaki#1: Silakan...... Maka puteri itu pun pegang la logam Titanium itu. Ahhh cair nampaknya logam itu. kecewala lelaki itu, maharaja dan tuan puteri... Muncullah lelaki ke 2..... Maharaja : Ha kamu! Apa yang kamu bawa tu? Lelaki #2: Hamba membawa batu berlian. Mende inilah yg paling keras dalam dunia. Pada masa akan dtg, menda ini bukan saja menjadi perhiasan malah digunakan utk memotong besi dan digunakan utk menggali minyak di dasar lautan Maharaja ; kalau begitu, biar puteri beta mencubanya. lelaki #2: Silakan..... Maka puteri itu pun memegang le Belian tersebut. Ahhhh cair jugak berlian itu nampaknya. kecewa la lelaki itu, maharaja dan puteri... Seterusnya, lelaki-lelaki lain pun mencuba juga tapi malangnya semua benda yang dipegang oleh puteri tetap cair hendaknya...Kemudian muncul lah lelaki yang terakhir. Eh!!!! Dia datang berlenggang je tanpa membawa apa-apa pun! Maharaja : Hey Kamu! Apa yang kamu bawa? Kenapa dtg berlenggang je? Lelaki: Patik ada membawa benda tuanku. Tapi benda hamba tu ada dalam poket hamba ini. Maharaja : Kalau begitu, keluarkanlah benda kamu tu. Biar puteri beta cuba memegangnya. Lelaki : Tak boleh tuanku. Kalau puteri nak memegangnya, selukkan dalam poket hamba ini... Maharaja: Hmmm.....Kalau begitu, baiklah! Maka terpaksalah puteri itu menyeluk dalam poket lelaki itu. Puteri teragak2 sebab puteri tak tahu apa yg ada dalam poket lelaki itu. kemudian puteri terpegang sesuatu...Mukanye merah menahan malu. lelaki itu hanya tersenyum saja. Tiba-tiba puteri menarik tangannya kembali. Puteri berlalu dari situ kerana malu. Maharaja hairan... Maharaja tanya puterinya Maharaja: Anakanda dapat pegang sesuatu?? Puteri : Dapat.... Maharaja : Benda tu cair tak??? Puteri : Tak... Maharaja : Baiklah, dengan ini Beta istiharkan lelaki ini menjadi menantu beta! Lelaki : Heehehehehehe........ Tapi...Apakah yang puteri itu pegang? Kenapa lelaki itu ketawa? dan kenapa benda tu tak cair? Apakah yg korg rasa puteri itu telah pegang? Apa yg korang terlintas dalam kepala hotak korg haaaaa????? Heheheh.... BENDA ITU IALAH....COKLAT M&M CAIR DIMULUT, TIDAK DITANGAN!!!! ERMMMM INGAT APA EH????OTAK TU BIAR BETUL SIKIT TAUUUU....TAK SESUAIII TAU KORANG...

PHOTOSCAPE....

sape penah guna perisian ni...
mesti dia akan cakap... mudah sket nak edit berbanding adobe.....
walaupun adobe lebih terperinci... tp payah nak mengaplikasikannya..
sdgkan aku pun masih terkial-kial nak edit guna adobe photoshop...
time aku buhsan2... aku slalulah menghiburkan hati yg lara ni edit gmbar org...
wat candid photo sket...
kui3...

APSAL AKU MALAS

KENAPA AKU MALAS,
MALAS AKU KENAPA,
AKU MALAS KENAPA,
KENAPA MALAS AKU,
MALAS KENAPA AKU,
KUI3...... aku pun x tau......

ARGHH!!!!! assgnmnt x SIAP lagi!!!!!
TULUNg2....

Wednesday, March 18, 2009

aku dah x pakai lesen P lagi.... yuhu...

pada 14.3.2009 merupa tarikh keramat bagi jejaka kutubambu apabila berjaya menghilangkan huruf P pada lesennya....
huhu...

Monday, March 16, 2009

DOTA

kenape aku satu team ngan noob???
ada satu mlm tu bdk2 SIT ajak lwn ngan bdk DTK, tpi yg pro2 sume dah gi lwn ngan bdk DNS, maka tinggallah aku sorang budak DTK yg pro pegi melawan budak SIT....
BUDak SIT pun sorang je PRO yg lain noob abis.. memandangkan aku sorang je, aku terpaksa berkumpulan dgn budak mana tah aku pun x tau, team aku 3 lwn 4 orang....
aku guna venomancer, teammate aku guna baratrum ngan rikimaru, tapi sume xleh pakai... item mcam cikai. aku dah siap butterfly, dia baru nak siap aku...
aku dah kill 12 kali... mati 10 kali pun sebab diarong ni la... x abis2 kena fresh meat ngan pudge je... panas je bontot dibuatnye... rasa mcm nak penyepak team mate aku... ada tanker tp xleh pakai... ada hero killer tp x kill2... aku sorang je yg asyik kill...
sedih2 aku pun x tau ape yg sedang aku mencakapi ni....

Sunday, March 8, 2009

Salam mAulidur Rasul......

Maulidur Rasul yang jatuh pada pada hari Khamis 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571 merupakan hari keputeraan Nabi Muhammad s.a.w (Sallallahu Alaihi Wasallam). Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.

Setiap tahun pada hari itu, umat Islam di seluruh dunia akan mengadakan majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad s.a.w dengan mengadakan beberapa acara seperti perarakan, ceramah dan sebagainya. Banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah Subhanahu Wataala kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul.

Kita dapat lihat betapa besarnya kelebihan orang yang memuliakan majlis keputeraan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam, kerana bila berniat sahaja hendak mengadakan Maulud Nabi, sudah pun dikira mendapat pahala dan dimuliakan. Sememangnya bernazar untuk melakukan sesuatu yang baik merupakan doa dan dikira amal salih.

Jelas kepada kita bahawa pembalasan Allah Subhanahu Wataala terhadap kebaikan begitu cepat sehinggakan terdetik sahaja di hati hendak berbuat kebaikan, sudah Allah Subhanahu Wataala akan memberi pembalasan yang tiada ternilai. Seseorang yang beriman, kuat bersandar kepada Allah, ketika di dalam kesusahan dia tetap tenang dan hatinya hanya mengadu kepada Allah dan mengharapkan pertolongan dan kasih sayang Allah Subhanahu Wataala.

Keberkatan mengadakan Majlis Maulud itu bukan sahaja didapati oleh orang yang mengadakan majlis itu, tetapi seluruh ahli rumah atau orang yang tinggal di tempat itu turut mendapat keberkatannya

Wednesday, March 4, 2009

PERHATIAN!!!!!!!!!!!!

ARghhhh......
LAptop Aku Kena Format lagi....
keje leceh tul lah.... virus jalang mane tah yg rosakkan laptop aku ni...
ingat senang ke nak format... nak driver lagi..... nak cari software lagi...
x pasal2 aku tukar dr xp ke vista home premium....
nasib baik vista home premium ni x lembabkan laptop aku...
agak berbulu gak aku tunggu laptop aku siap diformatkan...
lama gak la... dlm 3 jam lah... huhuhu

Friday, February 20, 2009

TIME KELAS AMALI....

antara gambar2 yg sempat dicapture oleh aku time test kelas amali, apalah aku ni, time test pun leh tangkap gmbar, hahaha, tp nasib baik lecturer sporting.....









KISAH MINGGU LALU....

Arghhhh.... ponin...ponin..ponin kepalo eden....
minggu lalu berlalu dgn stress....
mana x nya... ada test, kuiz ada 3, assignment sampai 4, lab report ada 2 nak disiapkan...
letih dan sakit otak aku dibuatnye....
asyik tido lewat je hari2....
tp minnggu lalu juga ada aktiviti cambest cam futsal anjuran JKE....




antara muke2 yg memberikan sokongan moral.....


x kurang jugak muke2 serius nak mampos... hahahaha...
tgk bola pun stress ke....

Selain itu, minggu lepas jugak, aku sempat berjumpa ngan hantu bedak sejuk,memang hantu betul hantu, pandai jugak dia wat lawak, antara gambar hantu tu yg sempat aku tangkap..... exclusive nih.....





aku juga sempat bergambar dgn slh stu drpd hantu tersebut...., sporting jugak hantu ni ye...


Saturday, February 14, 2009

hari ini dlm sejarah hidupku

hari ni aku kat puncak alam, umah abg aku....
x wat pape pun, jenguk anak buah je sambil mkn angin...
fikiran tgh kusut la katakan.... blaja sistem asyik x masuk je...
hari gi jln2 kat kl, round2 pusing2 stu kl smpai aku sendri pun terpusing,
jln asyik jem je, lps tu dpt tgk ltDL secara live walaupun jauh.....
ape lagi ye yg berlaku arini,
oh, tghhari td aku mkn ABC...
sedap jugak la...
orang blanja mmg sedap..
mkn free..
hahaha

SEJARAH HIDUPKU

pada tanggal 21.08.1990, terdengar tangisan bayi yg baru dilahirkan di hospital tengku ampuan rahimah,klang. bayi yg sungguh comel berjantinakan lelaki itu bernama Muhammad Rasydan Bin Hassan. hehehe, ramai yg terpesona dgn kecomelan bayi tersebut sehingga aku yg dah besar panjang ni jeles bila tgk balik gmbar aku msa kecik2 dulu. ketika aku berumur 5 tahun, aku bersekolah tadika di sekolah rendah agama ehyaul falah 2, seterusnya pada darjah 1 hinga 6 aku bersekolah di sekolah rendah agama ehyaul falah 2 dan sekolah rendah kebangsaan seri makmur, teringat lg aku bila ditampar oleh cikgu bi sekolah bila x siap keje sekolah, huhuhu. sakit wooooo. menangis teresak-esak aku ketika itu. seterusnya ketika aku form 1 hingga form 5, aku bersekolah di smk sungai besar, byk jugak kenangan manis, pahit, masin, tawar aku rasakan.... nak citekan sume, rasa malas pulak. pengalaman manis mungkin bila aku terminum air gula kot.... selepas aku dah dpt result spm, aku cuba mencari kerja tp x dpt, terpaksa aku berkebun di rumah tanam anggur.... selepas beberapa bulan aku tanam anggur, aku mendapat tawaran utk sambung belajar di politeknik sultan idris shah atau lebih senang dipanggil PSIS(agak lawak jugak sebutan ni), aku mendapat course diploma kejuruteraan elektronik (komputer), nak kata senang, senang jugak, nak kata susah, susah jugak, agak payah jugak la nak menerangkannya.... aku masih lg blaja kat psis dan skang ni aku dlm sem 2. subjek yg paling payah nak masuk dlm kepala otak aku adalah subjek sistem elektronik 2. x taulah mcm mana xleh nak masuk dlm kepala otak aku... aku x tau nak cite ape lg, jd sampai disini sajalah ye....

DEATH NOTE + DORAEMON = KIRAEMON

IKLAN PETRONAS



INSAF TGK IKLAN MCM NI......

LAW OF PSIS........



POBONDO NI

TEKA TEKI MERAPU

teka teki merapu...
Ha...cuba teka....jgn pikir yang bukan-bukantau!!!!!!!!!!!!!
1) Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk
2) Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai
3) Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais
4) Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki
5) Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik
6) Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol
7) Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?
8) Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat climax pegang buah
9) Ahmad bin Abu, kambing bin apa?
10) Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?






ini jawapannya:-
1) Masukkan benang dalam jarum
2) Bas sekolah lah, the only bas pegi sekolah
3) MILO AIS
4) Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia jatuh sebab tulah dia angkatsebelah aje.
5) Lampu stadium kalau ada 'game' dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada 'game' dia padam
6) Semut yang matanya BENGKAK
7) Motorsikal......sebab dia pakai tongkat
8) Panjat pokok kelapa
9) Kambing binATANG
10) Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan - ikan bakar, mana ada pompuan nama BAKAR

Friday, February 13, 2009

MENATANG PELIK KAT PSIS


GERGASI PSIS...... sorry pian guna gmbar ko...

Konsep Cinta Dr pandangan Seorang Lelaki Sengal

SETITIS CINTA DARI SEGUMPAL KENTUT SETITIS CINTA DARI SEGUMPAL KENTUT CINTA??ape tu?? macam beskal ke?? tapi maggi cintan lagi best dari cinta..tol x??? kipas pun best..kicap cap kipas udang lagi syokk... letak pulak telur...fuuhhh lagi syook oooo..... CINTA?? xdew best camtu kan?? cinta tu pew haa??die cam kerepek ke merepek?? Huurmm maybe kene g dobi dulu baru leh pakai selipar jepun warna merah.. sebab tu kene ketuk ketampi.. tapir sawah belari anak bersama tenggiling bukiI... menyebabkan khinzir menyedok tanah mencari cacing.. ketika ramli menari zapin bibah melipat kain.. takala senja hampir tenggelam umpama taik yang terapung.. so CINTA itu ape haa?? hurrmmm..balik balik tentang CINTA..!! cinta..cinta..xpaham betul lor.. korang taw?? aku rasa kan CINTA tu macam kereta..eh macam bas..eh macam lori la..eh melatah pulak.. weii dah la tu..penat dah melatah ni..aduhh.. maybe kan CINTA tu macam budu.. kalau dah besar die jd katak.. kalau besar lagi jadi raksaksa..pas tu lawan autromen taro.. pas tu kene fire.. tapi sebelum tu autromen lampu die warna merah...hurmm tah lorh.. CINTA?? satu gabungan huruf C.I.N.T.A menjadikan tandas kami tersumbat.. manakala minyak turun 15 sen.. ooo!!bahaya sekarang ni keadaan di selangor kerana beckham sepak tak masuk..ooo..ni dh lebih,aku tak cakap pun muka hang cm tom cruise,jenab ckp aku ensem plak..eh tak kuasa aku..bobo suka sidai boxer wrna unggu.. skarang 3310 dh boleh 3g..tu pasal sony aku rosak..sebab klcc tinggi.. ibarat kejar ayam tak dapat,taik bau tangan..aku sihat la..npe ni merajuk plak dye.. shhh..jgn bising,nanti mak cik beli topap digi nak buat super saver tpon laki dye yg sedang dlm pantang sebab kena buasir..spender beep cm topeng rey mysrterio menyebabkn kutu hindu semalam jatuh lepas tu pergi time square naik angin.. so CINTA inikah cinta... CINTA bukan macam lagu new boys... dye macam tukang bubuh nasi kt kiblah.. kolam casaria cm port dickson... dan menyebabkn kami tak posa.. maggi sedap dah beli tapi sayang masa x mengizinkan....